Unghundskurs del 4

Inkallning

Först körde vi alla och körde fokus på egen hund, är ju lättare när man hela tiden säger sitt-stanna så backar man och kör inkallning då har Bilbo all fokus på mig, det är ju lite annars när man är ute och hunden hittar någon spännande doft :P
Han ignorerade de andra hundarna nästan hela tiden fast han vill skälla när någon pratar - liiite otrevligt av han.

När vi körde en och en inkallning tvärsöver lokalen med de andra hundarna stilla + godis och leksaker så valde han att komma till mig. En gång tjuvstartade han men han fokuserade bara på mig så jag är jätte nöjd över resultatet.


Nästa vecka ska vi köra möte med hund(ute) och jag är redan nu nevös för hur det kommer gå eftersom han sliter/drar och skäller mot alla hundar :/ Jätte jobbigt men vi jobbar sakta men säkert med ett STORT långsiktigt mål men det är ju milbort att vi ska överleva nästa vecka så får se om vi skippar det så det inte blir för svårt för han och det bara blir negativt! Men ska höra med kursledaren om vad hon tror.
Vi har verkligen kommit igång med all träning och nu när vi gör framsteg så blir man hur taggad som helst :)

Kommentarer
Postat av: Nica

så kul med kurs!

om du tror att nästa är på gränsen till en för stor utmaning, kanske du kan gå själv?

jag gjorde det en gång, och oj vad man lär sig saker som åhörare!

vet att det ligger en massa jobb bakom även det minsta lilla framsteg, bra jobbat matten och njut av framgångaren och grattis till alla framsteg! :-)

2011-02-13 @ 10:33:58
URL: http://lyckaetthundliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0