Castle - Säsong 1 & 2

En serie som är som klippt och skuren för mig. Rick Castle är en kriminalförfattare som får kontakt med Kate Beckett när hon jagar en seriemördare som använder sig av Castles böcker för att hitta offer.
Det finns vibbar mellan Kate och Rick men samtidigt går de varandra på nerverna, de får jobba ihop med fler fall tills Rick i säsong 2 själv bestämmer sig för att nu har jag nog med fakta för att skriva massor med böcker. Undertiden han hjälper polisen så hamnar hans författande i skymundand för Kate är en distrahering.
Rick bor med sin mamma och sin dotter, vilket är en rolig annorlunda trio som jag bara älskar :) Martha som har en son aldrig verkar växa upp på riktigt som försöker hjälpa till genom att finnas där för Alexis, och Alexis som många gånger är mer klok än sin pappa och dessa två lyckas även hjälpa Castle att finna mördaren genom att bolla idéer.
En väldigt lättsam serie men jag gillade den från första avsnittet den hade haft ett jätte bra slut om den hade slutat nu, för det behöver inte alltid bli 100% lyckliga slut men vi får se vad framtida säsonger har att bjuda på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0