serie avsnitt v5 Del2

Jag har börjat göra sammanfattningar när jag sett senaste avsnittet av en serie än att alla ska ha varsitt inlägg. Tanken är att det ska bli två inlägg Torsdagar & Söndagar men i helgen blev det inge serie tittande så då tittar jag ikapp idag istället, tyvärr går många serie för tillfället på sparlåga men det kanske är för att göra det mer spännande i slutet av säsongerna..
Och som vanligt döljer jag texten så ni inte måste lästa om ett avsnitt som ni inte har sett, eller om ni är nyfikna och inte har hunnit se så kan ni tjuvläsa.

One tree hill - 9x4
Lite otippat att Clay skulle få missbrukar problem, vilken tur att han kom till insikt och att Quinn lyckdes få han in på psyk/rehab så han får bukt på båda sina problem.
Brooke verkar inte få vara lycklig, vilken tur att pojken överlevde.
Man fick ju se första avsnittet hur Haley står på ett bårhus och gråter, nu finns det ju en chans att det har hänt Nathan någonting så han har dött och att det är på begravningen som Lucas är med igen?
Alternativt att det är Dan, för han försöker nu gott göra och han gör allt för att skydda sin familj och det ser jag som någonting positivit.
Vad håller Chase på med? Jag har en känsla av att det där kan sluta väldigt tokigt.
Åh vad spännande nu vill jag se nästa avsnitt..


Greys anatomy - 8x13
Oj vad konstigt, ett riktigt "tänk om" avsnitt.

The mentlist - 4x13
Det hände väll egentligen ingenting, ett riktigt meningslöst avsnitt som påminner om många andra The mentalist avsnitt.

Switch at Birth - 1x15
Åh vad gulliga Emmets pappa & hans flickvän Olivia är, rätt bra med rättframma människor som inte låtsas som att tonåringar är småbarn utan faktiskt försöker hjälpa dem in i vuxenvärlden. :) För att inte tala om hur häftig är inte "Daphnes"/Bays mormor, rättfram och ärlig känns som hon är en riktig krutkärring.
Men jag vet inte om jag gillade att hon anmälde in var Angelo var, hade ju hoppats på att Bay kunde få lite familje känsla men verkar verkligen inte som det.
Det är inte lite intriger i denna serie, det händer SÅ mycke i varje avsnitt så man vill nästan få lite lugn och ro i något avsnitt för det står väldigt mycke och trampar på stället, jag vill se ett framsteg men samtidigt är detta ingen serie som det kan bli många säsonger av.


The vampire Diaries - 3x13
Vem dödade Carolines pappa? Kan inte Matt få en ordentlig roll eftersom han varit med från början men han hamnar mer och mer i kuliserna, men det kanske har börjat vända!
Vem har gjort illa Rick(Alaric)?
Vad kul att det var Klaus mamma som låg i sista kistan, det ska bli spännande att se om det bara är hans mamma eller om hon lyckas övertala dom övriga tre till att leka lyckligfamilj, de alla bär på så mycke hämnd så nu kan nog lite vad som helst hända.



Pretty little liars - 2x18
Äntligen fick Caleb ta lite mer plats, hoppas det blir mer av det. Som att Hannas styvsyster är falsk och jag verkligen ogillar henne, men lite kul att Spencer faktiskt lyckades komma på varför hon kände igen henne.
Jag börjar bli less på Aria Ezra smyget, det skulle vara roligare om hon dejtade någon i sin egna ålder.


The secret Circle - 1x13
Ett rätt tråkigt avsnitt, det är så tråkigt när det är så många avslutande avsnitt jag vill ha lite längre händelseförlopp, för på det här sättet så står serien och stampar och händer det ingenting snart så lär fler än jag lägga denna serie i slötittar högen.

Supernatural - 7x13
Vilket spännande avsnitt. Jag tyckte det var bra att Sam & Dean fick någonting annat att göra, det har varit mest långdragna "monster" att jaga & massa bråk men nu kändes det som ett avsnitt som liknade de i första säsongerna.

Nikita - 2x13
Det känns mer och mer som att det bara blir två säsonger, första säsongen gillade jag skarpt medan denna går mer och mer på sparlåga.

CSI New York - 8x12
Ett helt vanligt CSI avsnitt med allt vad det innebär, förutsäg bara brott och inte händer det mycke runt omkring huvudpersonerna heller, tidigare hade karaktärerna mer personlighet. Det kanske är dags för denna serie att läggas ner?



Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, det var en rejäl hög med serier... jag ligger nog i lä här fastän jag tycker jag följer många serier :P

2012-02-08 @ 11:29:56
URL: http://saybia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0