Survivors Säsong 1 & 2

Förstår inte hur jag har kunnat missa den här serien men 2008 kollade jag nog mest på tjej serier så kanske är därför jag inte har sett den förens nu.

Säsong 1

Över hela världen verkar folk sjukna in i det som man kallar för "Europa influensan", alla regeringar arbetar på att man ska få fram någonting som kan göra en imun eller stoppa viruset samtidigt som de tystar ner hur illa det egentligen är. Forskarna hinner knappt börja sitt arbete innan folk börjar dö en efter en, de få som överlever måste nu försöka hitta ett sätt att klara sig, för alla som överlever är inte goda och många är dom som inte tänker dela med sig av bensin mat och vatten.
Abby letar efter sin son Peter som hon inte vet om han lever eller inte, hon vet att han insjuknade men han kanske överlevde ändå för hon gjorde det, men det verkar bara ha varit hon som har insjuknat och överlevt. Ett gäng forskare upptäcker sensationen med Abby och tänker hämta henne för kunna forska, försökskanin?
Första säsongen slutar lite mitt i och är jätte spännande, man måste ju bara se säsong 2 och se om hon hittar Peter som man faktiskt får se lever, och kommer de hitta en gård att börja om sitt liv från början på gammal vis igen?
Greg blev skjuten i slutet, hur ska det gå med han?




Säsong 2
Att leta efter Abby är som en nål i höstack, och så gulligt av Najid som hänger ut skynken och spraymålar för han vill verkligen hitta hon. Det är så synd om Abby, men att han som är ansvarig över forskningen gömmer sin familj för omvärlden och ingen verkar veta om det.
Jag ville i slutet av första säsongen att Greg skulle överleva men inte som någon surgubbe som jagar iväg Tom, han må ha varit kriminell men att han dödar en som vill döda dom känns inte så farligt i deras situation.
Vad tråkigt att Peter inte kom med lite tidigare det är ju det som det har gått ut på sedan första avsnittet, men det blev ju ett halv bra slut på serien, man märkte däremot att det vare gjort för en säsong 3 eller så ville de bara lämna en med frågetecken.

En godkänd serie som hade varit bättre om slutet hade varit lite bättre gjort, ingen serie man kanske ser flera gånger men jag är glad att jag inte missade den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0