Mamma pappa barn - Carin Gerhardsen



En bok med snabbt tempo, på bara några dagar har hela boken hänt.
Polis Petra Westman hittar ett nedkylt spädbarn i en park, strax därefter hittar hon även pojkens mamma mördad en liten bit därifrån, utan id handlingar eller nycklar på sig. Vem är dem? Varför är det ingen som efterlyser dem? Är frågor som polisen ställer sig.
Inne i en lägenhet sitter treåriga Emma och väntar på att pappa som är utomlands ska komma hem, allting tyder på att mamma har tagit med sig lillebror och flyttat.
Inlåst med tvn som sällskap så går klockan. Ska någon hitta Emma innan fel person gör det?

Samtidigt så växer två flickor Elise 14 & Jennifer 16 år upp utan pappa och med en alkoholiserad mamma, de försöker klara av vardagen så gott det går. På en finlands färja hittas Jennifer strypt inne på en toalett. Vem har hon gjort så illa att hon blir mördad för det?
Kan det vara hennes äldre pojkvän eller har hon trampat fel person på tårna?

Jag sträckläste boken på en kväll, det är roligt att böckerna inte bara är samman vävda genom polisen utan även andra personer förekommer.
Jag vill bara läsa mer och mer och nu ska jag kasta mig över tredje delen i väntan på del 4.
Man får nästan ont i magen av all spänning som Carin Gerhardsen ger en i böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0