Stefan Tegenfalk

Vredens tid
En septembermorgon frontalkrockar två bilar på en glest trafikerad riksväg. Kollisionen är våldsam. Tioåriga Cecilia slungas ut genom rutan och är död innan hon slår i marken. Fem år senare får kriminalkommissarie Walter Gröhn ett förbryllande fall på sitt bord - en död taxichaufför och en förövare som inte har en aning om varför han begått brottet. Det första mordet följs av fler, alla lika brutala, och alla till synes lika oförklarliga. Tillsammans med den begåvade praktikanten Jonna de Brugge från Rikspolisstyrelsens särskilda utredningsenhet börjar Walter nysta i trådar som leder både bakåt i tiden och rakt in i det svenska rättssystemets hjärta. Sanningen de närmar sig är lika osannolik som fruktansvärd och när Walter fråntas fallet ställs allting på sin spets. Snart tvingas han in i ett spel med både sin egen och Jonnas framtid som insats.

Nirvana projektet

Den felande länken

Jag hade länge varit sugen på att läsa "Vredens tid" men eftersom det är en triologi så har jag väntat på att sista delen "Den felande länken" skulle komma ut.
Jag kan säga att jag inte blev besviken.
I rasktakt fortsatte jag läsa Nirvana projektet för att se vad som skulle hända med karaktärerna i boken och för att få lite svar på frågor som jag hade efter första boken.
Tredje boken gick fort att läsa för den var så spännande och jag hoppas Stefan Tegenfalk har tänkt skriva fler böcker för han är en riktigt duktig författare som kan få en bok från att vara spännade till ännu mer spännande.
Jag skriver inte ut vad del 2 & 3 handlar om utan det får ni läsa er till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0