Jane by design - Säsong 1


Snacka om att det hann hända mycket på 10 avsnitt, spännande, enformigt, förväntningar och förhoppningar.
Jane är en high school elev som avmisstag råkar få ett jobb på ett modehus som chefens(Gray) assistent istället för den praktikplats som hon egentligen sökte. Hon älskar sitt jobb och tjänar betydligt bättre än sin äldre bror som hon bor med så nu behöver hon inte oroa sig över att han inte ska ha råd att betala hyran.
Hon stressar fram och tillbaka mellan sina dubbel liv och till sin hjälp har hon sin bästa kompis Billy, som även han bor med sin bror som dock är kriminell och Billy försöker göra allt för att inte hamna i skiten.
Man får följa Jane på hennes resor och alla tokigheter samtidigt som de flesta i serien är kär och hånglar lite hit och dit, med vad jag kan tycka är fel personer. Kemin mellan Jane och Billy verkar dom inte upptäcka och slutet på säsonger verkar bli så bra så jag satt och funderade på om det kanske bara blir en säsong men så klippte dom av så där mitt i slutet så man blev lite förvånad och nollställd. Jag hade verkligen hoppats på ett bra slut men hade det blivit som jag ville mellan Jane och Billy så hade det varit nästan omöjligt med en säsong två.
För trots att det egentligen händer väldigt mycke så är det samtidigt en händelselös serie förutom för Jane på jobbet där det är intriger och bråk hela tiden, däremot så gör hon och Grey en miss i slutet och avskedar fel person för att dom tror den personen är spion men det var fel.
En Chick serie som inte imponerade speciellt på mig men det var ändå kul att slötitta för Jane trasslade till det och verkade många stunder ha lite problem med hur man beteer sig i modevärlden, hon är väldigt mycke som en 5åring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0