Serie avsnitt v7 #2

Greys anatomy S8x15
Ett gammalt vanlig greys avsnitt, nu börjar denna serie bli på topp igen, dessutom är det kul när man väver ihop det med spinoff serien Private Practice.

Private practice S5x15
Då fortsätter så klart Spinoffen här!! Däremot väldigt konstigt när de i Greys räddar ett barn v23-24 men i PP så är de tveksamma till att ta ut ett barn i v34.
Vad fint när dom visade att Charlotte grät på toaletten, hon som alltid är så hård visade hur man bearbetar sin sorg när man försöker vara den starka, och att barn behöver få höra sanningen för den är oftast lättare att hantera än att leva med lögner och försöka ta in ny fakta när man blir äldre.
Vad bra att Erika överlevde, Mason kan inte bo på heltid hos Cooper och Charlotte, de måste få vara som de har varit så här långt i serien.
Ett riktigt bra PP avsnitt.


Once upon a time S1x12
Det tog en stund innan jag kom ihåg vem Belle är, det är ju Emelie de Ravin som spelar Claire i Lost.
När jag såg första avsnittet av Once upon a time trodde jag att det i varje avsnitt skulle vara nya sagor men det var det inte som tur är, det är väldigt bra ihop vävt och ett härligt modernt sätt att göra en serie.
En väldigt vacker serie som väcker många känslor, helt klart en serie man måste fortsätta se.


Switched at birth S1x17
Äntligen visar Daphne att hon inte bara är döv och vilka fördelar det finns med att vara döv när man idrottar, man slipper höra när andra ska psyka en. Bay blir ju besviken i alla avsnitt men samtidigt så verkar hon inte försöka förstå andra och deras sida av saken.

The mentalist S4x15
Vad bra att Erika verkar få fortsätta ha ett finger med i spelet fast hon sitter i fängelse, men usch vad det här serien har blivit tråkigt. 

The secret circle S1x15
Cassie och Adam kan bli bra men jag vet fortfarande inte om hon skulle passa bättre med Jake.

The vampire diaries S3x15
Ja jag vill ha tillbaka den gamla Stefan så det blir lite mer romantik, för nu är det bara synd om alla för alla är olyckligkära och ensamma. Jag tycker Ester och Finn borde ha fått vara med i fler avsnitt, så det inte bara ska bli intriger fram och tillbaka mellan exakt samma personer.
Men det var ett spännande slut, lite ny fakta och hur kommer nu allting bli?


NCIS Los Angeles S3x15
Detta måste vara ett av mina favorit avsnitt, så bra gjort. Peter Stormare var med och de hade då svenska namn med på sina ställen och tyckte att det inte kändes B-igt som det många gånger gör.

Supernatural S7x15
Jag som trodde att Sam hade slutat se saker men det ska bli spännande att se vad som kommer hända.

The Walking dead S2x8
Äntligen får man se lite Zombies igen. Det hände egentligen ingenting som man redan förstått skulle hända förutom slutet, men vad fick RIck för hjärnsläpp som skjuter andra överlevare? Det känns inte som om det är läge att skjuta andra med tanke på vilken hjälp dom kan ge varandra för att kunna överleva mot alla zombies.

Nikita S2x15
Äntligen lite action i Nikita igen, kul att Alex kontrade sin farbror med att hon lever och nu ska hon ta över firman. Är dock sjukt less på Amanda för hon är så opålitlig och ond så jag vill inte ha med hon i serien men samtidigt behövs hon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback