Val Mcdermid - Sjöjungfrun sjöng sin sång


Detta är första boken av en serie på sex böcker, det är även dessa böcker som serien Mord i sinnet är baserade på, en serie som jag verkligen gillade så nu får vi se hur böckerna är.

Sjöjungfrun sjön sin sång är en bra bok men jag har inte varit så inne i mitt läsande så det blev en långdragen bok men jag kan inte sätta fingret på varför. Den handlar om en seriemördare som blir kallad för Bögmördaren och man får även lära känna Carol Jordan & Tony Hill.
När det är en serie så brukar första boken var tyngst att läsa för då ska man orka ta in så mycke fakta om allting för att sedan läsa vidare och böckerna blir bara bättre och bättre.
Helt klart en läs värd bok men jag måste nog läsa minst en bok till innan jag kommer ha en riktig åsikt om författaren och böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0