Harry Potter dödsrelikerna del 1 & 2



Harry, Ron och Hermione tar sig an det farliga uppdraget att leta reda på och förgöra hemligheten bakom Voldemorts ondska och odödlighet: horrokruxerna. De tre vännerna är på flykt och har bara varandra att lita på, men mörka krafter smyger sig in mitt ibland dem och hotar att slita sönder vänskapsbanden.
Kriget har brutit ut och Voldemort gör allt för att hitta och döda Harry och alla som hjälper han, Voldemort har även lyckats ta kontrollen över trolldomsministeriet och över Hogwarts där han terroriserar och låter fängsla alla som går emot honom, men de som sett de tidigare filmerna vet ju att lite här och där gömmer sig bekanta och hemliga Harry Potter anhängare.

Äntligen lyckades jag se sista Harry Potter filmerna och som att jag gillade dem, det är så välgjort och många gånger blir man häpen över miljöerna, det är så vackert.
Första delen hade egentligen inget slut utan kändes bara avkapad så jag är glad att jag väntade och såg båda samtidigt, men det riktiga slutet för nu är det ju helt slut var så bra!!
Nu får jag ta tag i projektet att läsa böckerna för att kunna jämnföra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0