Kristina Ohlsson - Askungar



En till svensk som skriver krimalromaner, jag som föredrar svenska författare - kanske för att då känner man igen namnen på orter och man känner mer igen sig än många andra.

Det försvinner en flicka från ett x2000-tåg och det har nu rullat in i stockholm, man misstänker genast flickans pappa men han verkar vara spårlöst försvunnen.
Samtidigt lever sitter en ung kvinna i sin lägenheten livrädd för att "mannen" som först var hennes befriare men som visade sig vara hennes värsta mardröm.

Poliserna som sköter utredningen av Lillians försvinnande sköts av kommissarien Alex Recht, kriminalinspektören Peder Rydh och en civilanställda utredaren Fredrika Bergman. Fredrika får kämpa i motvind eftersom hon är ny och hon vill inte låsa sig på ett spår utan försöker nysta i alla ledtrådar vilket inte alltid blir så populärt hos hennes kollegor.

Det har redan nu kommit ut tre böcker och jag ska börja med den andra med en gång för att komma underfund med vad jag tycker om Kristina Ohlsson böckerna.
Jag började läsa Askungar men även fast det var en spännande inledning så fastnade jag inte riktigt så boken fick ligga till sig några dagar innan jag fortsatte.
Det händer mycke men ändå känns boken stundvis långdragen, jag satt i flera kapitel och visste vad som skulle hända så jag blev inte så överraskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0