Jerker Eriksson & Håkan Sundquist - Kråkflickan



Jag ville spara och vänta på att hela triologin fanns här hemma så jag kunde läsa dom i sträck men var ju inte ens säker på om jag skulle gilla den första delen så började läsa Kråkflickan. Ju mer jag läste ju mer förvirrad blev jag, ibland handlade det om Jeanette som är polis och som får några våldsamma pojkmord att lösa, ibland var det psykoterapeuten Sofia, sen Samuel Bai och Victoria Bergman och ibland ur någon pojkes perspektiv eller någon flicka. Ja ni hör ju hur grötit det var, ett kapitel hit och ett dit och bara lösa trådar. Till slut började det vävas ihop mer och mer och när jag äntligen började få lite flyt i läsningen så var boken slut aldeles för fort eftersom man lämnades med mängder med frågetecken, fortsättnings följer....
Triologin handlar om Victoria Bergmans svaghet, och jag tror jag har svar på några av alla frågorna men jag kan ju inte vara säker på hur författarna tänker förens jag har läst del 2 och 3. Jag "måste" ju läsa dem men tyvärr så tyckte jag inte att Kråkflickan var någon höjdare, för grötigt väldigt länge och sedan för många frågetecken i slutet för att jag skulle gilla det, men svar vill jag ju ha så måste se till att få hem fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0