Erica Spindler - Det sjunde offret

Äntligen en Erica Spindler bok på svenska som jag inte redan har läst, det här är nog min 15e bok och hon är helt klart en av mina favoriter av utländska författare.

Boken handlar om Mira Gallier som hade allt, ett blomstrande företag där hon arbetade med det hon älskade att göra, ett hus, en hund och ett äktenskap med en perfekt man. Men stormen med orkanen Katrina förstörde allt, den tog bland annat Miras make Jack och kroppen försvann med en flodvåg och man har fortfarande inte kunnat hitta någon kropp som man kunnat bevisa vara han men flera kroppar som är oidentifierbara.
Mira har precis börjat repa sig efter allt som hände i och med Katrina men det är då en rad mord skakar New Orleans, alla offer är personer som Mira har något samband med, är hon nästa offer eller kan hon totalt ha fått frispel och är mördaren?

Jag blev verkligen inte besviken men däremot konstaterade jag att många av Erica Spindlers böcker har med religiösa saker att göra men det går inte till överdrift. Jag hoppas fler böcker blir översatta till svenska men även att dom ska börja sälja på fler ställen för det är lätt att missa någon riktigt bra bok från "New york times bestseller lista".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0