Anders De La Motte - [geim]


En deckare som jag har hört så mycke bra om så jag tror jag fick lite väl höga förväntningar, så lite besviken blev jag men det är fortfarande en bra bok, en ovanlig story men den känns verkligen modern och 2000 tal men lite dåligt/hastigt slut, känns lite som att författaren helt plötsligt fick bråttom.

Henrik HP Pettersson hör till de som skiter i allt och försöker glida fram genom livet utan att anstränga sig, en dag så hittar han en vad han först tror kvarglömd mobiltelefon, men telefonen verkar veta det mesta om honom och via den blir han inbjuden till att spel som utspelar sig på gatorna. Efter att ha klarat inträdes provet så får han göra mer och mer våghalsiga saker och han får mer och mer poäng, helst vill han ligga på första platsen och han vet att ju häftigare saker han får i uppdrag desto mer pengar tjänar och bäst av allt ju mer fans får han. HP filmar själv med telefonen + att det alltid är någon mer som filmar men han lyckas inte se vem det är, sakta men säkert klättrar han uppåt på rankinglistan och snart är han bered att göra vad som helst.
Polisinspektör Rebecca Normén är HPs motsats, hon är anställd på Säpos livvaktsrotel, hon har stenhård koll på sitt liv men hon har ett förflutet som hon inte vill ska komma fram, hon anser själv att hon är en mördare som såg till att hennes dåvarande sambo dog men hennes bror tog på sig skulden och har suttit i fängelse så Rebecca är förevigt skyldig han.

Anders De la motte har efter [geim] kommit ut med boken [buzz] som tydligen är en fristående bok men även denna baserar på HP och jag har hört att man bör ha läst [geim] före, men det kanske någon som har läst båda kan komentera om???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0