Freddies kloklippning

Hamnde på en "kines" blogg idag, jaa jag läser massa hundbloggar. Men där iaf läste jag att det är fler än jag som har lite problem med dessa kines klor... de verkar växa dubbelt så fort och Freddie är dessutom extremt känslig så han rycker i tassarna och får för sig att skrika lite nu och då under kloklippningen.
Mindre kul men jag försöker vara tuff och inte bry mig så mycket. Freddies klor skulle jag kunna klippa 2 gånger i veckan men Bilbos klor behöver klippas jätte jätte lite varannan vecka men nu när han blivit kittlig om baktassarna så smååå klipper jag ändå varje vecka + att det är bra att ha lite koll.

Det lustiga med Freddie är att jag aldrig klippt i pulpan, hans klor är klippta en gång i veckan i snart 4 år, ändå tycker han det är så hemskt, man måste till och med vara två ibland tre... Ingen annan än jag har klippt dem, eller jo veterinären en gång men de får ge han mängder med lugnande så jag tycker inte det är värt det.
Men däremot förra sommaren så hade han glassplitter i trampdynan vid 2 olika tillfällen, då fick jag sitta själv med pinsett och gräva ut glasbitarna utan problem, samma när jag tar bort stygn det bryr han sig inte om, men dessa förbannade klor :/ Han har dessutom sporrar på alla 4 tassarna så ibland önskar jag att jag var vänster hänt så jag skulle komma åt de bättre.

Någon med klotips? Klipptips? Eller kanske pälsvårds tips? För med två hundar, där den ena bara ska tugga på den andra så Freddies päls är konstant tovig därav nerklippt, han har dessutom nästan bara ullpäls, hur får man bort den?

-Puss-
Matten - utan mina hundar vore jag ingenting



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0