Hundägare och fördommar

Ja inte vet jag men jag har då i alla fall fördommar att folk som jobbar med djur, i detta fall då en veterinär, borde ha pli på sina hundar. Inte låta dom springa lösa och hoppa på folk och springa fram hur som helst till andras hundar, och dessutom inte bry sig.
I morse hade personen hundarna i koppel(flexikoppel) och de sprang så klart fram mot bilbo och han som vi då försöker träna att han psykiskt ska klara av hundmöten tyckte det var jätte jobbigt, skällde och drog och ville så klart fram till dom.
Håller man sin hund så kort som möjligt och försöker lugna ner den behöver man ju inte släppa sina hundar 1-2 dm ifrån den hunden. Hon har ju tur att Bilbo inte är ilsk och hade tänkt bita dom. Men en vacker dag så lär det hända och nästa gång dessa hundar är och hoppar efter mina ben när jag är på väg in eller ut ur min bil lär hon få sig en utskällning för lite suntförnuft måste man väll ändå ha!?!

Vad har ni för fördommar?

Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Tycker med det är jobbigt med folk som släpper fram sina hundar. Och håller med en veterinär borde veta bättre, men de kan väl inte vara duktiga inom alla områden antar jag ...

2011-03-06 @ 15:39:32
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0