Matten skriver

Nu har jag börjat träna mina hundar + hjälper mamma med Dante. Kul med en tredje hund  :)
Är så taggad och det kliar i fingrarna efter  att träna mera men man ska ju träna korta pass och då är det tur man har flera hundar. Har börjat köra med med klicker så det blir nog några nya trick detta år!!
Håller på att skriva en årsplan på vilka moment vi har tänkt hinna med + ska läsa och skriva så jag har samlat på ett ställe hur de olika momenten ska tränas in(delmoment när jag klicker tränar)
För jag tar ju inte med mig datorn eller min hög med hundböcker när jag går ut och tränar, någon bok brukar alltid finnas i väskan men inte alla(jag har en fin samling)

Är så kul nu när pojkarna är så taggade för att träna + att man blir rätt taggad av att hjälpa någon annan + att man får repetera och tänka efter hur och varför man gör vissa saker.
Så nu hinner jag inte blogga så mycke pga när ja inte ammar, sover, äter och tränar hund så har jag näsan i hundböcker/tidningar eller letar fakta på internet.

Någon med roliga tips på "onödiga" klicker trix?
Vad kan era hundar för vardags saker + trix?

Så planen jag skrev över 2011 stämmer kanske inte riktigt längre och jag LOVAR att jag ska bli bättre på att fota och lägga upp bilder. Vad vill ni annars egentligen läsa om?
Så fort älskade Julia börjar vara lite mer självständig så blir det mer uppdateringar här + mer hundträning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0